A Million Ways to Die in the West

Något nyfiken på Seth MacFarlane, mannen som ligger bakom Family Guy, som jag sporadiskt stött på och skrattat lite åt, och Ted som jag inte sett men som jag till en början hörde positiva tongångar om men som sedan övergick till mer negativa omdömen. Av hans insats på Oscarsgalan minns jag bara ett katastrofalt nummer om kvinnor som hade visat brösten på film. Jag var beredd på det mesta trodde jag, men A Million ways to Die in the West är den ABSOLUT SÄMSTA SKIT JAG NÅGONSIN SETT! Det var jag ändå inte helt förberedd på.

a-million-ways-1

MacFarlane, som står för regi, manus och även spelar huvudrollen(!), lyckas inte framstå som något annat än en talanglös sexistisk pajas. Jag är helt övertygad om att Liam Neeson och Charlize Theron inte själva läst manuset före de satte sig i sin luxuösa trailer första dagen på inspelningen, utan istället blivit övertalade av någon nu mera sparkad agent att göra en film med den där populära killen som gjorde Ted. Neil Patrick Harris är säkert så lycklig att hans karriär äntligen fått en nystart efter att ha gått på tomgång sedan hans roll som genibarnet Dr. Howser, att han tackar ja till allt. Men när han under en scen skall bajsa i ett plommonstop så tycker jag att han kanske borde dragit gränsen för självförnedring något tidigare. Vilken ursäkt de övriga skådespelarna haft kan man också undra över, men något sorts kollektiv härdsmälta måste uppstått i Hollywood när detta manus cirkulerat. Att se MacFarlane och co. pissa (och bajsa) bort 40 miljoner dollar gör mig både ledsen och förbannad. Ledsen för att jag vet att det finns så många talangfulla filmskapare och manusförfattare som aldrig ges chansen. Arg för att ingen stoppat MacFarlane från att göra en film som är fylld till bredden av så mycket dålig smak, katastrofal kvinnosyn och hans egna pubertala fixeringar.

Nu tänker jag inte bemöda mig med att skriva mer om den här så kallade filmen, se bara till att du aldrig ser den! ALDRIG!

Rating: 1.5/5 (4 votes cast)
A Million Ways to Die in the West, reviewed by Erik Larsson on 2015-02-01T14:31:00+00:00 rating 0.5 out of 5