Bad Neighbours

bild3

Som familjefar kan jag vara ganska kinkig när grannarna spelar hög musik och stökar. Klart man ska få ha det skoj, men fredagar och lördagar är avsedda för detta. Inte vardagar, sent på kvällen, eller varenda dag! Någon måtta får det vara!

Mac (Seth Rogen, The Guilt Trip) och Kelly (Rose Byrne, The Internship) är ett par som precis kommit in i familjelivet med hus och bebis. Allt fungerar som det ska, tills de ska få nya grannar och det visar sig vara en studentförening med stökiga partygrabbar. Mac och Kelly bestämmer sig för att försöka bli vänner med de nya grannarna genom att besöka grannhuset och bjuda på en joint. Allt börjar bra, men när festandet fortsätter dag ut och dag in så börjar de relativt nyblivna föräldrarna att tröttna. De måste se till att deras dryga grannar lämnar området.

bild2

En bra kombo av två typer av komedi, High School Komedi och Jag-är-nybliven-förälder-och-måste-ta-igen-allt-jag-har-slash-kommer-ha-gått-miste-om komedi. Seth Rogen spelar samma gamla vanliga karaktär han alltid spelar och gör det varken bättre eller sämre i Bad Neighbours. Zac Efron, The Paperboy, däremot passar väldigt bra i rollen som ledare för föreningen och visar här att det inte bara är tramsiga tjejfilmer han kan göra, utan även underhållande komedifilmer för vuxna.

Jag gillar High School filmer, som till exempel Accepted och 100 Girls. Tycker det oftast är underhållande humor. Trots att det ofta innehåller mängder av sex-skämt och knark, något jag egentligen inte tycker är speciellt underhållande, så gillar jag genren och ser en viss charm i de flesta filmer jag sett liggandes i detta komedifack.

bild1

Bad Neighbours bjuder på mycket festande, gamlingskämt, fylleskämt och filmreferenser, men håller en jämn och bra nivå på skämten och går mycket sällan till överdrift. Skådespelet är klart godkänt, och den som briljerar är, som ovan nämnt, Efron med sin träffsäkerhet och komiska timing. Det finns god kemi skådisarna emellan och det gör att det ger en viss trovärdighet i karaktärerna. Hade dock gärna sett någon annan är Seth Rogen i rollen som Mac, men man kan inte få allt här i livet.

Rating: 2.3/5 (3 votes cast)
Bad Neighbours, reviewed by Fredrik Nyström on 2015-01-15T22:16:24+00:00 rating 3.5 out of 5
Fredrik Nyström
Hälsingepojk som blev skåning. Ser gärna en skitrolig komedi eller en sprängfylld actionrulle. Försöker lära mina två barn att uppskatta Disney och Pixar, utan framgång. "I don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it. I know how good it is."
Fredrik Nyström

Latest posts by Fredrik Nyström (see all)

Publicerad den 15 januari, 2015