Game of Werewolves
Rating: 4.0/5 (1 vote cast)

Game of Werewolves

Game_of_Werewolves-395469985-large

Tomas är en kämpande författare som åker till sina förfäders hemort för inspiration till en ny novell. Över den lilla byn han härstammar från vilar en förbannelse. Förbannelsen kastades av en arg zigenarkvinna vars son tillfångatogs och utnyttjades för fortplantning av Tomas’s mormors mor.

Tomas vet ingenting om denna förbannelse, men blir snart varse att hans blod behövs för att stoppa avkomman som blev till när hans mormors mor förgrep sig på zigenarmannen. Denna avkomma är inget mindre än en varulv. Varulven måste få sätta tänderna i Tomas under kvällen då det gått 100 år sedan natten han föddes. Lyckas han med det så blir han en pojke, om inte så kommer något mycket värre att hända. Tomas lyckas såklart slippa undan varulven och alla inblandade inser nu att EN varulv inte var så illa trots allt!

game-of-werewolves-2

Game of werewolves är en humoristisk och lagom billig rulle som håller ett relativt högt tempo från början till slut. Maskerna är precis så dåliga som de ska vara för att jag ska uppskatta en film av det här slaget (inte riktigt maskerad-dräkt från BR men inte heller Buffy the Vampire Slayer-klassen). Jag sätter skratten i halsen varje gång en varulv hoppar då det får mig att tänka på hur alla filmer från sent 90- eller tidigt 2000-tal såg ut!

film_page_hero

Det här är långt ifrån något episkt mästerverk, men det är en sevärd film om man gillar splatter (det är inte överdrivet mycket inälvor och dylikt i denna, men stämningen är klockren) och skräck-komedier. Skådespeleriet är utmärkt för genren och själva kameraarbetet mycket passande!

TADFFGameOfWerewolves2

Tyvärr så har just min upplaga en brist som gick mig på nerverna enormt när jag tittade på filmen. Textningen är stundtals obeskrivligt usel. Det är stavfel och ett och annat ord som inte passar in i sammanhanget överhuvudtaget. Nu talar jag inte spanska, och förstår det inte heller för den delen, men jag kan en del om grammatik och meningsuppbyggnad och kunde definitivt avgöra att det var stora fel på vissa delar av översättningen. Otroligt jobbigt när jag i vanliga fall gärna ser filmer otextade.

Överlag en hygglig film som jag kanske plockar fram igen och tittar på med någon som kan tänkas uppskatta den.

Rating: 4.0/5 (1 vote cast)
Game of Werewolves, reviewed by Johanna Åberg on 2014-02-12T17:01:10+00:00 rating 2.5 out of 5

Johanna Åberg

22åring bosatt norr om Dalälven. Mycket förtjust i fantasy och sci-fi (Star Trek), skräckfilm och framförallt tv-spel. Mindre förtjust i värme och folkmassor. Kombinerar inomhus-intressena med väldigt många timmar i stallet.

Latest posts by Johanna Åberg (see all)

Publicerad den 12 februari, 2014