Nicke Nyfiken sköter bondgården och andra äventyr!
Rating: 1.0/5 (1 vote cast)

Nicke Nyfiken sköter bland annat bondgården, gräver stora hål och får stopp i avloppet, i de tre senaste DVD-filmerna med avsnitt från den lärorika tv-serien.

Tv-serien Nicke Nyfiken är en del av amerikanska PBS (Public Broadcasting Services) barnprogram som riktar sig till yngre barn. PBS samlar program med Public serviceinriktning och ägs av lokala tv-stationer som till stor del fyller sin tablå med program från PBS. Att Nicke Nyfiken inte bara skall underhålla barnen, utan också bidra till att stimulera deras inlärning är uppenbart. Universals senaste släpp i serien om Nicke är: Scenarbetaren Nicke Nyfiken och andra äventyr!, Nicke Nyfiken går i ide och andra äventyr!, Nicke Nyfiken sköter bondgården och andra äventyr! Varje DVD innehåller 8 avsnitt med en speltid på 85 minuter per skiva.

Enligt PBS själva, så riktar sig filmerna till barn mellan 3-5 år och har som mål att inspirera barnen att utforska matematik, biologi och teknik. Låter det avancerat? Det är inte så invecklat som det låter, även om 3-åringen kanske inte alltid kommer ta till sig av de pedagogiska poängerna, utan mer fascineras av Nickes nyfikenhet. I ett hav av tillgängliga barnprogram, är Nicke Nyfiken ett av de bättre och mer prisvärda alternativen.

Rating: 1.0/5 (1 vote cast)
Nicke Nyfiken sköter bondgården och andra äventyr!, reviewed by Erik Larsson on 2012-04-21T07:00:37+00:00 rating 3.5 out of 5

Erik Larsson