Sex Tape

bild2

Alla har vi säkert gjort saker vi ångrar stort. Annie och Jay väljer att spela in en egen vuxenfilm på en iPad. Det är något de ångrar stort.

Annie (Cameron Diaz, The Other Woman) och Jay (Jason Segel, Mupparna) har varit ett par sedan skolåren. Nu är de gifta och har två barn. Sexlivet har gått från flera gånger om dagen till någon enstaka gång per år, typ. De börjar tröttna på att sexlivet har dött ut och beslutar sig för att skaffa barnvakt för att ”få till det”. Det går sådär fram till att Annie får den briljanta idén att göra det framför kameran. De spelar in allt på en iPad. Nu är det så att Jay byter iPad lika ofta som en annan byter kalsonger och har på så vis haft flera gamla plattor som han gett till familj och vänner. Och brevbäraren. Alla kopplade till samma molntjänst. De måste nu leta rätt på varenda surfplatta för att radera videon.

bild3

Cameron Diaz och Jason Segel fungerar riktigt bra tillsammans. Problemet är att jag bara ser Marshall Eriksen i Segels karaktär. Kanske det är för att jag är så van att se honom i How I Met Your Mother, eller så har han helt enkelt blivit som Adam Sandler, där han spelar samma figur i alla filmer. Trots detta tycker jag att det fungerar bra. Diaz är också en underhållande skådespelerska som då och då lyckas vara riktigt rolig. Vi får även se ett litet inhopp av Jack Black som argsint vuxensajts-VD och Rob Lowe som Annies nya chef. Han gör en riktigt underhållande insats som seriös chef, men som på fritiden snortar kokain och lyssnar på dödsmetall.

bild1

Storyn är underhållande och den håller ett bra tempo. Sidokaraktärerna är lagom knäppa. Som de flesta andra komedier som dyker upp nu för tiden innehåller även denna mycket snusk (duh) och knark. Som att man inte kan göra en komedi utan att det ska knarkas? En underlig grej att ha med tycker jag. I Sex Tape fyller knarkscenen ingen som helst funktion för att föra historien vidare dessutom. Det är väl sånt jag stör mig mest på.

Trots att det ibland känns som en reklamfilm för iPad, molntjänster och vuxensajter så väger humorn och den underhållande storyn upp tillsammans med bra skådespel från samtliga parter. En film som kan framkalla pinsamheter i vardagsrumssoffan om den ses i sällskap av föräldrar.

Sex Tape, reviewed by Fredrik Nyström on 2015-07-17T06:06:49+00:00 rating 3.5 out of 5
Fredrik Nyström
Hälsingepojk som blev skåning. Ser gärna en skitrolig komedi eller en sprängfylld actionrulle. Försöker lära mina två barn att uppskatta Disney och Pixar, utan framgång. "I don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it. I know how good it is."
Fredrik Nyström

Latest posts by Fredrik Nyström (see all)

Publicerad den 17 juli, 2015