The Other Woman

The Other Woman

bild3

Otrohet är dessvärre en vanlig företeelse bland relationer. Är man kändis kan det ha förödande konsekvenser och kosta personen i fråga miljoner. I The Other Woman får den otrogna mannen snart bli varse om sina snedsteg.

Carly (Cameron Diaz) är en framgångsrik affärskvinna som dejtar en framgångsrik man vid namn Mark. Det visar sig dock att han är gift med Kate (Leslie Mann) och de driver ett företag tillsammans. Kate letar upp Carly och pratar ut om otrohetsaffären. Trots att de båda har legat med samma kille och egentligen bör vara bittra fiender, blir de båda kvinnorna bästa vänner och tillsammans är de ute efter hämnd. Efter en del detektivarbete visar det sig att Mark har ytterligare en älskarinna. Kvinnorna söker upp henne och förklarar situationen och även hon blir en i laget. Tillsammans fortsätter de detektivarbetet mot Mark och vill dela ut den perfekta hämnden.

bild1

En mycket underhållande film med gott om humor. Leslie Mann (This is 40) har jag haft lite svårt för, men här lyckas hon göra mig imponerad med sitt skådespel när hon professionellt skiftar mellan olika moods genom hela filmen. Cameron Diaz (The Mask) är inte den man skrattar mest åt, men hon fungerar bra som den mest ”normala” i trion, vilket ger en fin balans karaktärerna emellan. Den tredje älskarinnan spelas av Kate Upton, hon är den korkade, storbystade blondinen som tydligen måste finnas med i var och varannan film. Hon tar dock inte så stor plats, vilket jag tycker är rätt skönt då det istället fokuseras på Diaz och Mann.

Storyn är bra och för det mesta väl genomtänkt. Trots att det finns en del scener som man lätt hade klarat sig utan. Det finns många roliga scener och Mann står för de flesta av dessa. Utan henne hade det nog inte fungerat. Jag tycker inte den blir allt för tramsig och överdriven vad gäller alla practical jokes och tokiga scener, den lyckas balansera upp det med en del seriösa delar också, utan att det blir för långtråkigt innan nästa skratt kommer.

bild2

Den har lanserats som ”vårens stora tjejfilm”, men bara för att den har tjejer i huvudrollerna så är det inte en ”tjejfilm”. Som kille får man sig ett gott skratt också, så var inte rädd för att ta er en titt på The Other Woman, grabbar!

The Other Woman, reviewed by Fredrik Nyström on 2014-09-25T08:15:09+00:00 rating 3.5 out of 5
Fredrik Nyström
Hälsingepojk som blev skåning. Ser gärna en skitrolig komedi eller en sprängfylld actionrulle. Försöker lära mina två barn att uppskatta Disney och Pixar, utan framgång. "I don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it. I know how good it is."
Fredrik Nyström

Latest posts by Fredrik Nyström (see all)

Publicerad den 25 september, 2014