Skapa kontoLogga in
 
RSS Feed Twitter Facebook Instagram
Redemption – Uppgörelsen

Redemption – Uppgörelsen

Redemption – Uppgörelsen är en film som blev ganska lyckad trots att den övergavs av sin regissör. Eller var det så att han fick sparken? Historien om en gubbe som vill att man ska göra rätt för sig är fortfarande sevärd. Avery Ludlow har förlorat sin familj och lever ensam med sin hund Red. Vid en stillsam sjö med fiskespöet i händerna blir han utsatt för ett halvhjärtat rånförsök av tre pojkar som resulterar i att Red blir skj... Läs mer

The Woods

The Woods

Lucky McKee följde upp May med en film han inte skrivit själv. Den påminde mig om Guillermo del Toros The Devil’s Backbone och är som en Harry Potter för vuxna barn. Men det kanske bara är för att den utspelar sig på en internatskola som jag associerar till de filmerna. Heather är en bråkig flicka som skickas till en internatskola i skogen av sina föräldrar. Ute i skogen finns det viskande röster som ropar på hjälp och inne på skola... Läs mer

Masters of Horror: Sick Girl

Masters of Horror: Sick Girl

I väntan på att MGM och Sony skulle släppa hans långfilm The Woods fick Lucky McKee erbjudandet att regissera ett avsnitt av Masters of Horror. Roger Corman skulle egentligen regisserat Sick Girl, men McKee fick ta över och passade även på att skriva om manuset. Insektsforskaren Ida längtar efter en flickvän. Hennes insektsintresse sätter käppar i hjulen eftersom kvinnorna hon möter tycker det är lite läskigt med en tjej som har lägenheten... Läs mer

May

May

Rikard här på Filmfenix tyckte att jag skulle se The Woman och trodde jag skulle gilla den. Han beskrev den som en skräckfilm Todd Solondz tvingats göra. Då blev jag givetvis intresserad. Men eftersom jag vill göra saker ordentligt undersökte jag vilka filmer regissören Lucky McKee gjort tidigare och köpte rubbet innan jag började titta. May är McKees debutfilm om man inte räknar All Cheerleaders Die som han själv gjort en remake av som slä... Läs mer

The Woman

The Woman

Det är väldigt vanligt i filmvärlden att om en film blir lyckosam får den oundvikliga uppföljaren en betydligt högre budget. Det som är mer ovanligt är att den första filmen förblir så pass okänd att få vet om att den andra filmen är en uppföljare. Jag tänker på Mad Max som följdes av betydligt mer sedda The Road Warrior och El Mariachi som Robert Rodriguez följde upp med Desperado. Ett på dubbla sätt mer extremt exempel är den näs... Läs mer